Wednesday, July 4, 2012

Biberli peynirli örgü börek






Nisan ayında eşimden gelen teklifi hemencecik kabul ettim ve Sofra dergisine abone oldum. Öyledir benim eşim, takip eder, dikkate alır, söyleneni unutmaz, sevdiğim yemek programlarını izleyeyim diye telefonunun alarmını kurar... Öyle güzel bi kalbi vardır işte...


O sayıda dikkatimi çeken ilk tarif olmuştu ıspanaklı peynirli örgü börek.


Öncelikle şekli cezbetti beni. O örgüden hemen ben de yapmalıydım.


İkinci dikkatimi çeken şey ise hamurunda sirke olmasıydı. Bu da demekti ki hamuru ağızda dağılacak, böyle kıyır kıyır nefis bişey olacaktı. 


Taa o günden beri bekletmişim bir kenarda, daha doğrusu unutmuşum gitmiş. Geçenlerde eski dergileri karıştırırken rastlaştık bir kez daha ve bu kez hemen uygulamaya geçtim.


Mevsim itibariyle ben artık ıspanaklı yapmadım, hem de biraz değişik olsun istedim. Bir çok farklı içle denenebilir bana kalırsa.


İç malzemesi için:



  • 1 tane kuru soğan


  • 1 tane kırmızı biber


  • 2 tane yeşil biber


  • zeytinyağı


  • tuz, pulbiber, karabiber


  • 1 kase lor peyniri yada çökelek

Hamuru için:



  • 5 su bardağı un


  • 1 yumurta akı (sarısı üzerine)


  • yarım paket yaş maya


  • 1 çay bardağı yoğurt


  • 1 çay bardağı süt


  • 1 çay bardağı sıvı yağ


  • 1 çorba kaşığı sirke

Üzeri için:



  • yumurta sarırsı


  • çörekotu

Soğanı ve biberleri ince ince doğrayın ve zeytinyağında hafifçe kavurun. Karabiber, tuz ve pulbiber eklenmiş peynire ekleyin ve karıştırın.


Unun ortasını havuz gibi açın ve yumurta akını, sütü, yoğurdu, mayayı, yağı ve sirkeyi ekleyin. Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar yoğurun. Yarım saat dinlendirin. Hamuru iki eşit parçaya ayırın ve oval şekilde bir merdane yardımıyla açın. Bunu yapmadan önce hamur açacağınız yere yağlı kağıt sererseniz böreği tepsiye aktarmanız da kolaylaşacaktır.


Hamurun bir parçasını alın ve düz bir zeminde Her iki tarafından da birer santim aralıklarla kesikler atın.













 Ortasına iç malzemeyi koyun ve kesik hamur parçalarını harcın üzerine örgü biçiminde kapatın. 









 Kalan hamuru da aynışekilde hazırlayın.


Çırpılmış yumurta sarısı sürün, çörekotu serpin ve önceden ısıtılmış fırında 170 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.










20 dakika kadar dinlendirdikten sonra dilimleyerek servis yapın.













Hamura örgü şeklini verme kısmını çok sevdim, çok zevkliydi...








No comments:

Post a Comment